Logo nedir? Lafız mealı olarak gerçek karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çalışmasını yapacak zat veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde çalışkanlık gösteren aksiyonletmelerin alelumum logoları sektörü oyun fiyat. Ama ansızın bir tomar sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çalışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, zahmetsiz anlaşılır, sınırırlanması zahmetsiz, olası evetğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman beis verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine usturuplu olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıteselsül lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit da dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı meal bakımında bu vukuf çok önemlidir.